Mercedes Bus 608D dubbellucht. 183.325 km op de teller. Het betreft een oude van Gent en Loos bus, stuur zit rechts. - Ledig gewicht 3110, klein rijbewijs B - Motorisch in goede staat, rijdt prima en start altijd direct. - Vrijwel nieuwe banden met volledig profiel - Alluminium opbouw - alleen de cabine niet - Bodemplaat van de opbouw is van hout (het grootste gedeelte van de bus) - alleen de cabine niet - Remmen en route goed bevonden - Nieuwe accu's - Alle lichten e.d. doen het. - Wanden zijn van binnen geïsoleerd - Rudimentaire opbouw met keukentje (leiding voor gasfornuis loopt onder de wagen door, met achterin de mogelijkheid een gasfles op te slaan) - Slaapplek voor 2 personen - Standkachel en 2 pits kooktoestel op gas - Werkende achteruitrijcamera set met monitor, zodat je kan zien wat er achter je gebeurt - Electriciteitnet aangesloten met werkende lampen in de bus, te bedienen via bedieningspaneel in de cabine - Werkende radio met speakers - Aan de buitenkant zitten reeds een ingang voor electriciteit voor op de camping en een ingang voor schoonwater tankzak - Vuilwater tank is gelast onder de vrachtwagen - 3 ramen, waarvan de achterste en een aan de zijkant open gezet kunnen worden - Bakkie om met andere vrachtwagens te communiceren - deze is niet aangesloten De bus is niet door de APK gekomen op de volgende onderdelen: - Te veel speling op stuurstang kogel en spoorstangkogel. Door een bedrijf laten maken = ongeveer 1,5 arbeidsuren. - Uitlaat lekt bij de demper. Als je handig bent, kan je dit zelf vervangen. - Roestschade dat gemaakt moet worden, zowel bij linker (dorpel ontbreekt) als rechterwiel zal er gelast moeten worden. Aan de cabine zit dus roestschade ter hoogte van de wielkasten. - linkerdeur gaat aan de buitenkant niet open - opent wel vanaf binnen (volledig nieuw vervangen = 100 euro) Als je alles uitbesteed is het inclusief nieuwe onderdelen en laswerk voor +/- 1500 te maken. Deze prijsopgave is van Cosmo trucks en niet van goedkopere zelfstandige bedrijfjes of zelf aangeschafte onderdelen. Ook ging deze prijsopgave ervan uit dat alle uitlaat onderdelen vervangen zouden worden. Omdat het grootste gedeelte van de bus een aluminium opbouw heeft, is met de nodige liefde en aandacht hier nog jaren plezier van te hebben. Helaas geen tijd meer om zelf hier de nodige aandacht aan te geven en er heerlijk mee rond te rijden. Doe een redelijk bod :] |
| meer info |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten